Nie wiesz, jakim sposobem wysłać PIT przez internet? Naprowadzamy krok po kroku, jak złożyć e-deklarację. Zobacz, jak wysłać PIT on-line. 1 stycznia rozpoczął się nowy okres rozrachunków z urzędem podatkowym.
Źródło: http://www.flickr.com
Ministerstwo Finansów zachęca do rozliczania się z Administracją Podatkową w formie elektronicznej i chwali się, że do końca grudnia 2013 roku system e-Deklaracje otrzymał powyżej 39 mln dokumentów w elektronicznej formie. E-deklaracje – co uczynić, by wyekspediować PIT online? Do składania deklaracji za pomocą interakcyjnych formularzy PDF konieczny jest: podpis elektroniczny, pecet z zainstalowanym systemem Windows oraz skonfigurowanym dostępem do Internetu, zainstalowana aplikacja do rekrutacji Adobe Reader w aktualnej wersji, pobrana ze strony www systemu e-Deklaracje i zainstalowana w systemie bieżąca wtyczka (plugin) do oprogramowania Adobe Reader, pobrane z wITryny internetowej systemu e-Deklaracje jak też zapisane na dysku lokalnym stosowne wzory blankietów interaktywnych PDF. Aby rozliczyć PIT online trzeba wpierw zainstalować wtyczkę.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: foter.com
E-deklarację w każdej chwili wypełniania możesz utrwalić do pliku na dysk swojego komputera celem dalszej edycji. Wszelkie pozycje obowiązkowe (lub stające się takimi w skutek wypełniania formularza) oznaczane są czerwoną ramką. Dla ułatwienia wypełniania pól w całym blankiecie po postawieniu kursora myszki na odpowiednim polu wyświetlona będzie wskazówka a także streszczony opis pola jak też sposobu jego wypełnienia. Wybór sposobu parafowania przesyłanego dokumentu realizowany będzie w jednym z kroków kreatora sygnowania oraz wysyłania dokumentu.
Celem podpisania oraz wysłania dokumentu, w wypadku używania Adobe Reader w edycji 8 czy też 9 powinno się nacisnąć guzik „Podpisz i wyślij”. Każdy portal podatkowy oferuje wskazówki w jaki sposób szczegółowo wypełnić blankiet.
Brak komentarzy
Możliwość komentowania jest wyłączona.