Zmień swój wizerunek na rynku usług

23 czerwca, 2023
Coraz więcej instytucji i przedsiębiorstw dostrzega w dniu dzisiejszym wagę poprawiania własnego wizerunku na rynku, jak również dobrych stosunków z teraźniejszymi i ewentualnymi klientami. Po to wprowadzany jest tak zwany marketing relacji. Opiera się on na tezie, że wartością nadrzędną jest dotarcie do klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z działania firmy jest bardzo istotne, gdyż może wpłynąć pozytywnie na budowany wizerunek przedsiębiorstwa.

Jedna z zasad marketingu relacyjnego mówi o tym, że trzeba bardziej skupiać się na zaspokajaniu potrzeb klienta obecnego, niż na usiłowaniach pozyskiwania nowych. Nie wolno w całej działalności pomijać własnych pracowników i ich praw. Dialog z partnerami powinien przebiegać w miłej, dobrej atmosferze.

Programy lojalnościowe

Programy motywacyjne, zwane także lojalnościowymi, są niezwykle często stosowane przez firmy.

pieniądze

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Są one częścią marketingu relacji. Są sposobem na budowanie zaufania klienta do danej marki, dodając jej przy tym popularności. To z kolei pozwala na zwiększenie sprzedaży danego towaru, a zatem na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w większości rozpoznają ludzi o wyższym w stopniu wykształcenia, oni też są najczęściej ich uczestnikami. System lojalnościowy rzadziej natomiast dociera do osób niewykształconych, a także do ludzi starszych.

Czy odnośnie tej kwestii masz więcej pytań? (https://qalcwise.com/apps/rekrutacja/) Jeśli tak, kliknij ten link – to nie może za nic umknąć Twojej uwadze.

Ogólny stopień poinformowania o nim jest wciąż niezadowalający. Nabywcy często korzystają z programów motywacyjnych nieświadomie.

Programy motywacyjne w Polsce

W Polsce także istnieje dużo programów motywacyjnych >> więcej tutaj. Zaufanie do tego typu programów deklaruje coraz większa liczba Polaków. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka zarządzany przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów należą także wszelkiego typu karty stałego klienta, które można wyrobić np. w niektórych sieciach aptek. Stosunkowo nowym systemem jest program motywacyjny „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są kilkuprocentowe upusty na artykuły dziecięce, kupowane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.