Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to nie tylko wydatki, w miarę upływu czasu przyjdzie czas na wypracowanie zysków

24 czerwca, 2023
Koncepcja na własny biznes to nie tylko odnalezienie tzw. niszy, to także zbudowanie strategii wejścia na rynek i umiejętność późniejszego działania. Przed podjęciem decyzji, należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań, m.in.: jakie trzeba będzie ponosić wydatki firmowe i jak je należy rozliczać? Składki ZUS przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają własną działalność gospodarczą mogą oddawać na zasadach ulgowych.

Właściciele firmy otrzymują mogą korzystać z tego przywileju przez 2 lata, opłacając w tym czasie składki na ubezpieczenia społeczne – emerytalne, rentowe, chorobowe o kilkaset złotych niższe niż płatnik, który działa na rynku dłużej. W okresie tych pierwszych uprzywilejowanych 2 lat, przedsiębiorcy nie płacą także składki na Fundusz Pracy. Natomiast składka zdrowotna jest dla każdego taka sama – dla nikogo nie ma żadnych przywilejów. Czytaj .

Pieniądze

Autor: OTA Photos
Źródło: http://www.flickr.com

Zwykle, nie od razu przedsiębiorcy nowo utworzonych firm, mają zamiar działać z pracownikiem. Przeważnie, z początkiem działalności starczają własne ręce do pracy. Ale z czasem okazuje się, że to nie wystarcza. Im szybciej przedsiębiorstwo poszerza obszar funkcjonowania, dokonuje inwestycji i przybywa jej tematów do załatwienia, tym prędzej pojawia się inicjatywa zatrudnienia osoby do pracy a nawet parę osób.

Jeśli przedstawiony na tej stronie artykuł jest dla Ciebie ekscytujący, kliknij tu, ponieważ naprawdę warto zobaczyć tu (https://mslegit.pl/) również inny podobny tekst.

Dodatkowa osoba w firmie to określone wydatki. Do stałych wydatków związanych z zatrudnieniem, z którymi muszą liczyć się właściciele firm, zaliczyć trzeba głównie wypłaty pensji dla zatrudnionych. Reguła jest taka, że składki ZUS pracodawcy potrącają z wypłaty, mniej więcej po połowie. Jedną część należnych ZUS-owi składek – w tym na przyszłą emeryturę, opłaca pracownik ze swoich poborów a drugą połowę opłaca pracodawca .

Pracodawca, jako płatnik składek ZUS, jest obciążony składkami emerytalnymi, rentowymi i wypadkowymi, składkami na Fundusz Pracy oraz składkami na Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych. Praktycznie obowiązuje jedna podstawowa zasada – że koszty działalności gospodarczej, są to każde wydatki, które wydawane są w związku z jej funkcjonowaniem. Wydatki mają służyć uzyskaniu przychodów. Nie oznacza to wcale, że gdy przedsiębiorca nie wypracuje dochodu, a będzie miał np. stratę, to wydatków, które poniesie z myślą o zysku, nie będzie mógł potraktować jako koszt firmy.

Bardzo często jest właśnie tak, że na wyniki pewnych działań należy poczekać, najpierw ponosząc wydatki, które przyniosą plony w przyszłości. Na koszty związane z wykonywaniem działalności gospodarczej, zaliczyć trzeba zakupy surowców, sprzętu, usług niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej, pensje dla pracowników, opłaty za energię elektryczną i wiele innych nakładów koniecznych do osiągnięcia zarobków.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.