Jakimi cechami musi się wyróżniać dobry pretendent na kierownika regionalnego?

28 czerwca, 2023
Taki kierownik sprzedaży ma za zadanie urządzać pracę wszystkich oddziałów firmy na podległym mu terenie oraz zarządza swoją filią. Jest to stanowisko niezwykle odpowiedzialne oraz wymagające znacznego doświadczenia oraz określonych zdolności.
Kierownik tworzy krótko- oraz długookresowe plany sprzedaży, dba również o ich prawidłowe wykonywanie.

Tego typu kierownik regionalny wyznacza zadania dla pojedynczych wydziałów, sprawuje dozór nad zespołem przedstawicieli handlowych. Regionalny kierownik sprzedaży zajmuje się m.in. administrowaniem grupą przedstawicieli handlowych, czyli zajmuje się ich motywowaniem, troszczy się o właściwe środowisko pracy, zapewnia kursy oraz rozlicza z powierzonych zadań. Do innych obowiązków należy projektowanie planów sprzedażowych oraz kontrola ich wykonania. Następnym zadaniem jest monitorowanie rynku oraz przedsięwzięć konkurencji. Jeszcze odmiennym zadaniem jest badanie (zobacz badanie satysfakcji klientów) potrzeb odbiorców czy sprawowanie nadzoru nad działalnością podległych mu filii czy kontrola zwyczajów sprzedaży.

kierownik regionalny

Autor: Gobierno Aguascalientes
Źródło: http://www.flickr.com
Do zadań kierownika regionalnego zalicza się też negocjowanie warunków handlowych z klientami czy też reprezentowanie firmy oraz dbanie o jej pozytywny wizerunek. Kierownik regionalny powinien legitymować się wykształceniem wyższym, najlepiej ekonomicznym albo z branży, w której funkcjonuje konkretna spółka. Czasem jednak wystarczające jest doświadczenie i wykształcenie na poziomie licealnym. Konieczne jest co najmniej kilkuletnie doświadczenie w administrowaniu sprzedażą i w sprzedaży produktów z działu reprezentowanego przez firmę.

Wymagana może okazać się również znajomość j. angielskiego, prawo jazdy kat. B, dogłębna znajomość rynku, na jakim funkcjonuje spółka, a także umiejętność obsługiwania komputerów.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.