Dzisiejszy marketing, jaki powinien być żeby przynosić efekty?

4 kwietnia, 2023
Marketing w kolokwialnym przesłaniu jest utożsamiany z reklamą. Jest to tak rozpowszechnione mniemanie, iż nawet specjaliści kiedy niekiedy zawężają tą dziedzinę nauk ekonomicznych do tego elementu aktywności marketingowej. W klasycznym rozumieniu marketing miał identyfikować potrzeby klienta, czasami stwarzać je, jak też dbać o to by firma miała aktualne dane o tym czego pożąda konsument.

ozdobny flakonik z perfumami

Autor: Felix Padrosa Photography
Źródło: http://www.flickr.com

Zarazem należałoby sprawić by klient jak najlepiej kojarzył firmę i produkt lub usługę. Taka próba pokazania użytkownikowi że poza przychodem interesuje nas człowiek jako taki nie musi być od razu postępowaniem podyktowanym wyrachowaniem. Im bardziej uczciwe staje się zaangażowanie firmy w dowolny cel dobroczynny tym lepiej z punktu spojrzenia marketingu. Słowem, jeśli zarząd firmy pożąda podarować jakiekolwiek środki na chwalebny zamysł, czemu się tym nie chwalić, konstruując w ten sposób pożądany wizerunek firmy.

Rzecz jasna sekcja marketingu powinna również troszczyć się o to, żeby w stosowny sposób zadbać o potrzeby klienta i zadowolić jego wyczekiwania. Dodatkowo powinna zaspokoić wyczekiwania co do metody sprzedaży, w pewnej mierze zapakowania produktu. (Stąd żądania w bankach co do kostiumu pracowników). Aktualnie o to by nabywca dobrze kojarzył biznes dba się na niekiedy bardzo niuansowych pułapach, przyznaję czasem dosyć dyskusyjnych. Używa się na przykład w działaniach promocyjnych zapach.

W latach 90-tych XX w. dowiedziono, że zastosowanie właśnie zapachu może podnieść sprzedaż artykułu i w ten sposób powstał tzw. marketing zapachowy. Kliknij po więcej: kuszące zapachy. Jako przykład może tu służyć takowe ustawienie nawiewu wentylacji (pomiary wentylacji wrocław) w piekarni, by woń świeżego chleba rozchodził się w całej okolicy piekarni – takowe postępowanie może przynieść podwyższenie obrotów, ponieważ z jednej strony wzmaga łaknienie klienta z drugiej zaś strony woń świeżutkiego chleba jest klarownym znakiem, iż towar który oferuje piekarnia jest najwyższej jakości.

kwiaty

Autor: jacinta lluch valero
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing zapachowy wykorzystuje się również w różnych innych obszarach, przykładowo w perfumerii czy fryzjerstwie. Ustalono, że pewne aromaty sprawiają u ludzi stan relaksu, co może ich skłaniać do korzystania z naszych usług a już na pewno sprawi iż chociażby przelotnie zainteresują się naszą firmą a nasz wyrób zaistnieje w ich świadomości.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.