Nowoczesne dystrybutory paliw – dowiedz się więcej

7 czerwca, 2023
Dystrybutory są jedno, dwu i wielopaliwowe. Aparaty te wyposażone są w podzespoły hydrauliczne do wydawania tradycyjnych paliw, benzyny, oleju napędowego, również biopaliw. Dystrybutory paliw to kluczowe i najbardziej złożone maszyny na stacji paliw. Decyzję o tym, w jakie dystrybutory trzeba ją wyekwipować przesądza przede wszystkim charakter i wielkość stacji.

Obecnie preferuje się rozdzielacze, jakie są obsługiwane przez interesanta osobiście. Początkowy pułap ogranicza się do nalania paliwa do wielkości wymaganej i ręczne wyłączenie pistoletu po osiągnięciu odpowiedniej ilości litrów, pochylnia buczyniec kwoty do zapłaty. Dalszy poziom umożliwia ustawienie na klawiaturze ilości litrów, albo kwoty, po zrealizowaniu której pistolet się wyłączy. Trzeci poziom samoobsługi polega na połączeniu dystrybutora z wpłatomatem i tym samym wyklucza niezbędność pobierania zapłat przez załogę.

człowiek tankujący samochód

Źródło: pixabay.com

Nowoczesne dystrybutory paliw kooperują z obszerną gamą układów sterowania i administrowania stacją paliw. Dzięki wdrożeniu systemu odsysania par benzyn są przyjazne dla otoczenia naturalnego. Dodatkowo spełniają one jakiekolwiek obligatoryjne normy dotyczące emisji par dając gwarancję bezpieczeństwa ekologicznego. Przeważnie zaopatruje się je w ekrany LCD zlokalizowane w obudowie arytmometru dystrybutora, które obsługiwane są przez specjalistyczne oprogramowanie zainstalowane na serwerze kierującym (dystrybutory paliw).

Do dystrybucji i przechowywania paliw potrzebne są zbiorniki na paliwa. Są pojemniki do posadowienia tak jak pod ziemią jak i naziemne. Każde pojemniki do paliw powinny mieć niezbędne atesty i certyfikaty (zbiorniki na paliwa z atestami).

Depresatory do oleju napędowego to specjalnie dobrane związki organiczne które zapobiegają scalaniu się kryształków parafiny w silnikach Diesla. Mieszanki te mają właściwości stabilizujące i doskonalące olej napędowy, korygując znamiennie jego jakość w ciężkim okresie zimowym. Użyty w dobranej proporcji do paliwa pomoże zmniejszyć ścinanie się oleju napędowego nawet przy bardzo surowych mrozach. Stosowne dozowanie do systemu paliwowego napędów wysokoprężnych pomoże zapobiec komplikacjom podczas użytkowania (depresatory).

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.